بانک اطلاعاتی شهر شیراز

  • ۰
  • ۰

مضرات قهوه

قهوه برای چه کسانی مضر است؟

اگر شما نیز مانند من عاشق قهوه هستید خوب است با مضرات قهوه نیز آشنا شوید. قهوه با تمام حس خوبی که به ما می دهد اما مضراتی هم با خود به همراه دارد. در این مقاله شما را با مضرات قهوه برای مردان و همچنین مضرات قهوه برای زنان و بدتر از آن مضرات قهوه برای قلب بیشتر آشنا می کنیم. سپس بررسی می کنیم که قهوه برای چه کسانی مضر است؟ همچنین به بررسی راه های جلوگیری از مضرات قهوه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

از مضرات قهوه چی میدانید؟

 

مواردی که در مقاله مضرات قهوه به آن ها می پردازیم:

  • مضرات قهوه برای مردان
  • مضرات قهوه برای زنان
  • مضرات قهوه برای قلب
  • مضرات قهوه برای نوجوانان
  • مضرات قهوه برای پوست
  • جلوگیری از مضرات قهوه
  • مضرات قهوه اسپرسو برای مردان
  • قهوه برای چه کسانی مضر است

 

مضرات قهوه برای مردان چیست؟ چگونه می توان مضرات قهوه برای مردان را کاهش داد؟

 

مضرات قهوه برای مردان

مصرف قهوه برای مردان هشدارهایی با خود به همراه دارد. مصرف قهوه در مردانی که مبتلا به بیماری هایپرپلازی خوش‌خیم هستند می‎تواند اثرات مخربی با خود به همراه داشته باشد. زیرا کافئین می‎تواند مثانه بیش از حد فعال را تحریک نموده که در نتیجه افزایش تکرر ادرار و گاها بی‌اختیاری ادرار را با خود به همراه دارد.

 

مضرات قهوه اسپرسو برای مردان چیست؟ راه های پیشگیری از مضرات قهوه اسپرسو برای مردان چیست؟

 

مضرات قهوه برای مردان؛ کاهش قدرت باروری

مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز می‎تواند قدرت باروری مردان را به شدت کاهش دهد. به گفته دانشمندان خوردن بیش از حد قهوه نه تنها مقدار کافئین زیادی وارد بدن می‎کند بلکه به اسپرم‎های مردان و قدرت باروری آن‎ها نیز آسیب می‎رساند.

فواید و مضرات قهوه به همین چند موردی که اشاره کردم خلاصه نمی‌شود، قهوه فواید بسیاری دارد و مضرات آن هم بیشتر به نحوه مصرف قهوه مربوط است. به طور کلی حفظ تعادل در همه زندگی باعث سلامتی می‌شود. طبیعتا اگر در مصرف قهوه هم تعادل را رعایت کنیم مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. اگر می‌خواهید یک فنجان قهوه به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایید، پیشنهاد می‌کنم وضعیت سلامتی‌تان را در نظر داشته باشید و طبق آن تصمیم بگیرید.

 

مضرات قهوه برای زنان چیست؟ چگونه می توان مضرات قهوه برای زنان را کاهش داد؟

 

خوب است بدانید دانشمندان انگلیسی می‌گویند، مصرف بیش از 3 فنجان قهوه در روز به قدرت باروری مردان و اسپرمهای آن ها لطمه وارد میکنند. نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز میتواند در نهایت به ترتیب کروموزوم ها در جنین آسیب بزند و باعث بوجود آمدن نقص عضو در جنین شود.

 

مضرات قهوه برای زنان

مصرف قهوه در بدن زنان و مردان می‎تواند متفاوت باشد و برخی از محققان مصرف قهوه را برای زنان به دلایلی منع می‎کنند. قهوه می‎تواند احتمال سرطان خوش‎خیم سینه را به شدت افزایش دهد. مشخص شده است مصرف قهوه از سوی زنان مبتلا به سندرم تخمدان فیبروم، کیست‎های تخم‎دانی و سینه‎های فیبروکیستیک خطری برای تولید کیست بیشتر خواهد بود. در سایر بانوان مصرف بیش از حد قهوه، ممکن است باعث تشکیل کیست نشود ولی سیستم بدن را آشفته خواهد کرد.

 

قهوه برای چه کسانی مضر است؟

 

مضرات قهوه برای زنان در صورت مصرف زیاد قهوه:

  1. کافئین با افزایش سطح هورمون کورتیزل فرآیند تخمک‎گذاری را آشفته می‎کند.
  2. مصرف 3 فنجان قهوه در روز برای زنان باردار خطر سقط جنین را تا 74 درصد افزایش می‎دهد.
  3. کافئین باعث خروج ویتامین‎های حیاتی و مواد معدنی مورد نیاز برای تخمک‎گذاری و باروری سالم می‎شود.

 

مضرات قهوه برای پوست جلوگیری از مضرات قهوه

 

مضرات قهوه برای قلب

قهوه ممکن است باعث آزرده‎ کردن مجاری معده شود. قهوه و کافئین اسیدی هستند که این موضوع می‎تواند خطر سوزش قلب، زخم‎ معده و همچنین سندروم روده را تحریک کند. به افرادی که با چنین مشکلی روبرو هستند توصیه می‎شود با کاهش مصرف قهوه خطر بیماری‎های معده روده‎ای را کاهش دهند. از آنجایی که اکثر مضرات قهوه که ذکر شده است مربوط به قهوه هایی با میزان کافئین بسیار بالاست، به علاقه مندان قهوه توصیه می‌کنیم از قهوه های عربیکا به جای قهوه های روبوستا استفاده نمایند.

 

مضرات قهوه برای قلب چیست؟

 

مضرات قهوه برای نوجوانان

مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا پیش از یک مسابقه فوتبال و یا نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن شبانه به منظور مطالعه در میان نوجوانان رایج است. اما مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند برای سلامت نوجوانان بد باشد.

 

مضرات قهوه برای نوجوانان چیست؟ چگونه می توان مضرات قهوه برای نوجوانان جلوگیر کرد؟

 

مضرات مصرف قهوه و کافئین برای نوجوانان

کافئین می تواند بر رشد و تکامل کودک اثرگذار باشد. مطالعات نشان می دهد، موش های جوانی که معادل کافئین موجود در سه یا چهار فنجان قهوه را برای اندازه یک موش مصرف کرده بودند با کاهش خواب عمیق و تاخیر در رشد مغز مواجه شدند.

کافئین می تواند شکل گیری اتصلات کلیدی در مغز را با مشکل مواجه کند. در دوران بلوغ، زمانی که مغز انسان دارای بیشترین میزان اتصلات عصبی است، کافئین ممکن است کارآمدی شبکه را کم کند.

کافئین و قهوه می تواند به شدت بر خواب نوجوانان تاثیرگذار باشد. کمبود خواب در نوجوانان می تواند بر تحصیل، سلامت روانی و سلامت جسمانی آنها تاثیرگذار باشد. قهوه ممکن است موجب از دست دادن کلسیم در بدن نیز شود. با گذشت زمان، مصرف بیش از اندازه قهوه می تواند به کاهش تراکم استخوانی نیز منجر شود. کافئین ممکن است با داروها و مکمل هایی خاص نیز تداخل ایجاد کند.

  • ۹۹/۰۲/۱۲
  • سعید رضازاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی